İnfluenza Nedir? İnfluenza Belirtileri Nelerdir?

Omicron ile influenza arasındaki fark son dönemde en çok merak edilen konular arasında yer almaktadır. İnfluenza kısaca; Orthomyxoviridae ailesinde bulunan ve tek sarmallı bir RNA virüsüdür. Kendi içinde tip A, B ve C olmak üzere 3 farklı türü bulunmaktadır. Genelde ağır klinik hastalık tablosunda İnfluenza A ilk sırada yer almaktadır.

İnsanlar, domuzlar, at, kuş ve deniz memelerinde üzerinde hastalık yapıcı etkisi olduğu bilinmektedir. Tıp literatüründe influenza adı verilen grip hastalığı, influenza virüslerinin etken olduğu bir solunum yolu enfeksiyonu olarak da tanımlanabilir. Grip belirtileri bu tür rahatsızlıklarda yaygın olarak görülmektedir. İnfluenza belirtileri arasında ateş ve halsizlik gibi şikayetler ilk sırada yer almaktadır.

İnfluenza Belirtileri Nelerdir?

Yetişkinlerde influenza belirtileri kendini birçok farklı şekilde gösterebilir. Genelde virüs enfekte olmuş kişinin öksürmesi sonucu damlacık yoluyla havaya yayılmaktadır. Hasta ile aynı kapalı ortamda bulunan diğer kişiler bu havayı solumaları halinde hastalıktan etkilenebilir.

Yaygın olarak görülen influenza belirtileri ise kısaca şunlardır:

• Ani gelişen ateş,
  • Öksürük,
  • Boğaz ağrısı,
  • Halsizlik,
  • Kas ve eklem ağrıları vb.

Grip hastalığının belirtileri genelde 1 – 2 günlük kuluçka döneminden sonra aniden başlamaktadır. Yüksek ateş en temel belirtiler arasında yer almaktadır. 38 – 41 °C arasında ateş ile beraber baş ağrısı, yorgunluk hissi, kuru öksürük ve burun akıntısı da ortaya çıkabilir. İnfluenza belirtileri ortaya çıktığı ilk andan itibaren en kısa sürede tedavi edilmesi için uzman bir hekime başvurulması gerekecektir.

İnfluenza Tanısı Nasıl Konur?

İnfluenza tanısı koymak için öncelikle hastaların şikayetlerinin doğru analiz edilmesi gerekecektir. Genelde yüksek ateş, öksürük, boğaz ağrısı ve kaslarda ağrı ile halsizlik olan kişilerde influenza şüphesi oluşur. En hızlı şekilde influenza tanısı koymak için burun ve boğaz sekresyonlarından alınan sürüntünün PCR yöntemi ile incelenmesidir.

Hastalarda görülen influenza belirtilerine ek olarak yapılacak diğer testler sonucunda da kişilere influenza tanısı konulması mümkündür. Kesin tanının konulmasının ardından hastalığın tedavisine yönelik uygun ilaç tedavilerine başlanması gerekecektir. Bulaşıcılık unsuru olması nedeniyle bu tür vakalarda çeşitli hallerde karantina uygulamasına da başvurulması gerekebilir.

İnfluenza Virüsü Nasıl Geçer?

İnfluenza tedavisi hastaların genel sağlık durumuna ve hastalığın şiddetine göre değişiklik gösterebilir. Genelde bir hafta gibi bir süre içinde hastalığın kendiliğinden iyileştiği de görülmektedir. Bol bol istirahat edilmesi ve doktor tarafından yazılacak ilaçların da aksatılmadan kullanılması gerekmektedir.

Ateş düşürücüler, ağrı kesiciler ve çeşitli antibiyotikler bu kapsamda influenza tedavisinde gerekli görülmesi halinde tercih edilebilir. İnfluenza belirtileri olan kişilerin mutlaka birkaç gün dinlenmesi ve toplum içine karışmamaları gerekmektedir. Ayrıca doğal bir takım tedavi yöntemleri de bu kapsamda doktor önerisiyle tercih edilebilir. Bol su tüketmek, bitki çayı içmek ve beslenme, uyku düzenine dikkat etmek gerekecektir.