Kulak Tüpü Ameliyatı Sonrası Ağrı Olur Mu?

Kulak tüpü uygulaması genel anestezi altında yapıldığı için uygulama sonrası ağrı olmasını beklemeyiz. Ağrı olması durumunda ağız yoluyla alınan ağrı kesiciler kullanılabilir. Ameliyat için dış kulakta herhangi bir kesi açılmadığından, ameliyatı kısa sürede iyileşmektedir. Orta kulak iltihabı ve benzeri tüm orta kulak problemlerinin giderilmesinde, kulak tüpü ameliyatı tercih edilmektedir. Kulak tüpü ameliyatının özellikleri ve ameliyatın etkileri hakkında bilgiler, yazı içerisinde detaylı şekilde ele alınmıştır.

Kulak Tüpü Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Kulak tüpü tedavisinin uygulandığı durumlar, aşağıda detaylıca listelenmiştir:

• Akut veya kronik şekilde tekrarlanan kulak iltihaplarının iyileşmesi için uygulanmaktadır.
  • Tıbbi tedaviyle ya da kendiliğinden iyileşmeyen orta kulak sıvı birikmelerini iyileştirmektedir.
  • Kulak zarında meydana gelen çöküntüleri gidermek için kullanılan yöntemlerden bir tanesidir.
  • Down sendromlu kişilerin duyma sorununu gidermek için kullanılmaktadır.
  • Yarık damakla doğan kişilerin tedavisinde kullanılmaktadır.
  • Östaki borusunun fonksiyonlarının iyi olmadığı durumlarda tedavi amaçlı kullanılmaktadır.

Kulak tüpü için metal, teflon ya da plastik gibi malzemeler kullanılmaktadır. Kulak tüpünün hangi malzemeden tercih edileceği, kulak burun boğaz uzmanlarının tercihine bağlıdır.

Kulak Tüp Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Kulak tüpü uygulamasının getirileri, aşağıdaki listede belirtilmiştir:

• Orta kulakta gelişen iltihabi hastalıklar, kulak tüpü sayesinde engellenmektedir.
  • Orta kulak içerisinde sıvı birikmesine bağlı olarak, gelişen tüm işitme kayıplarının önüne geçilmektedir.
  • Hastaların daha rahat duyması sağlanır.
  • Orta kulak iltihabının tetiklediği davranış bozuklukları ve uyku sorunlarının önüne geçmektedir.
  • Konuşma ve denge sorunlarının giderilmesinde etkilidir.

Kulak Tüpü Ameliyatı Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kulak tüpü tedavisinden sonra en önemli husus kulak içine su kaçmasını önlemektir. Kulak tüpünün kaldığı, 4-12 aylık süre içerisinde, kulağın sudan uzak tutulması gerekir. Orta kulak zarının dışa açık olmasını sağlayan kulak tüpü, dışarıdan gelen sıvıların doğrudan orta kulak içine geçmesine sebep olmaktadır. Banyo, havuz ya da deniz gibi ortamlarda, dış kulağın tamamını kaplayan kulak tıkaçları kullanılmalıdır. Kulak tıkacı kullanılmadığında, dışarıdan gelen su doğrudan orta kulağa iner ve bölgede iltihap oluşmasına yol açar. Kulak zarı iyileştikten sonra, kulak tüpü kendiliğinden düşecektir. Kulak tüpünün düşmediği durumlarda hafif anestezi altında kulak tüpü uzmanlar tarafından çıkarılmaktadır.

Kulak Tüpü Ameliyatı Nasıl Uygulanır?

Kulak tüpü ameliyatının uygulanışı için mikroskobik aygıtlardan destek alınmaktadır. Kulak tüpü ameliyatı esnasında, çocuklara genel anestezi verilirken, yetişkinlere lokal anestezi uygulanacaktır. Kulak tüpünün yerleştirilmesi için dış kulağa herhangi bir kesi açılmayacaktır. Orta kulağa doğru ilerleyen hekimler, orta kulak zarına minik bir kesi açmaktadır. Açılan kesi sayesinde, orta kulakta biriken sıvılar dışarı alınır zar üzerine kulak tüpü yerleştirilir. Kulak tüpü yerleştirildikten sonra, kişiler odaya çıkarılır ve aynı gün taburcu edilir. Kulak tüpü ameliyatı sonrasında, hastalar belli sürelerde periyodik olarak kontrol edilmektedir.