Farenjit

farenjit

Farenjit hastalığı, boğazda yutkunma zorluğu ve yutkunurken boğazın yanması gibi şikayetler ile ortaya çıkan rahatsızlıklardan biridir. Enfeksiyona bağlı hastalıklar kategorisinde yer alan farenjit, küçük büyük demeden 7’den 70’e herkesin başına dert olabilir. Farenjit hastalığını iyileştirmek için çeşitli tedavi yöntemleri uygulanmalı ve bazı kriterlere dikkat etmek gerekir.

Farenjit Nedir?

Farenjit , genellikle üşütme ve soğuk algınlığı ile ortaya çıkan bir hastalıktır. Farenjit denince akla ilk gelen boğazda yanma, yutkunma güçlüğü ve acıdır. Halk arasında en çok boğaz ağrısı olarak bilinen farenjit aynı zamanda bu bölgede iltihaplanmaya neden olur. Farenjit hastalığı genellikle soğuk kış aylarında ortaya çıkar ve yakın temasta bulunan bireyler arasında hızla yayılabilecek potansiyele sahiptir.

Farenjit Belirtileri Nelerdir?

Farenjit hastalığının belirtileri görülen kişilerin, tedavi için mutlaka  doktora görünmesi şarttır. Çünkü bu rahatsızlığın ilerlemesi durumunda boğazda oluşacak iltihaplanma yüzünden kişinin nefes yolu tıkanabilir. Farenjit hastalığının en çok öne çıkan belirtileri şunlardır:

• Yüksek ateş
  • Boğaz ağrısı
  • Geniz akıntısı
  • Yutkunmada güçlük
  • Boğaz yanması
  • Boğazda acı ve kaşıntı
  • Öksürük
  • Halsizlik
  • Yorgunluk ve eklem ağrısı
  • Boğazda kuruluk

Farenjit Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Farenjit tedavi yöntemleri öncesinde bu rahatsızlığa yol açan etkenin bulunması gerekir. Bakteri kaynaklı farenjit durumunda doktor muayenesinden sonra hastaya antibiyotik yazılır. Farenjit belirtilerini azaltmak ve hayat kalitesini yükseltmek için gargara, sprey, ağrı kesici gibi ilaç tedavileri uygulanabilir. Ancak viral kaynaklı bir farenjit hastalığı söz konusu ise bu durumda antibiyotik tedavisi uygulanmaz. Farenjit, her üst solunum yolu enfeksiyonuna eşlik edebilen bir hastalıktır. Kronik hale gelen farenjit tedavi sürecinde daha zorlu bir yöntem uygulanır. Farenjit olan kişilerin toz ve çeşitli kimyasal solumasından kaçınması son derece önemlidir.

Farenjit İlaçla Geçer mi ?

Farenjit ilaçları arasında genellikle belirtileri azaltan ağrı kesici, gargara ve sprey gibi ilaçlar bulunmaktadır. Üst solunum yollarında oluşan enfeksiyonların ortadan kalkması için ayrıca antibiyotik tedavisi uygulanabilir. Farenjit hastasının doktor muayenesinden sonra ne kadar mg değerde antibiyotik kullanacağı belirlenir. Bunun yanı sıra ilaçlı tedavi dışında hastaların sürekli havalandırılan yerde dinlenmesi, kimyasal kokulardan ve tozlu ortamlardan uzak durması gerekir. Reflü ile birlikte görülen farenjit durumunda reflü ilacı kullanmak faydalı olabilir.

Farenjit Nasıl Geçer?

Farenjit tedavisi sürecinde bazı belli başlı uygulamaların faydalı sonuç verdiği görülmektedir. Bu kapsamda farenjit olan kişiler tedavide şu koşullara uymak durumundadır:

• Bol sıvı tüketimi
  • Tuzlu su ile gargara
  • Dinlenme
  • Odayı nemlendirmek
  • Odayı havalandırmak
  • Sigara alkol ve tahriş edici yiyecek e içecekten uzak durmak
Bu tedavi yöntemlerini uygulayan kişiler farenjit hastalığının belirtilerini hafifletebilir ve en kısa sürede eski sağlıklarına kavuşabilirler.